Whistleblowerordning


IFCR tilbyder etablering og administration af whistleblowerordning for jeres virksomhed eller offentlig myndighed.

D. 17. december 2023 bliver det lovpligtigt for alle danske arbejdspladser med 50 ansatte eller derover at etablere en whistleblowerordning. Whistleblowerloven skal sikre, at det er muligt at indberette kritisable forhold som tyveri, svig, underslæb, bedrageri, bestikkelse, grov chikane, seksuel chikane mv. 

Whistleblowerordningen fra IFCR tilbyder etablering af en professionel ordning, hvor vi udarbejder en whistleblower- og privatlivspolitk for brug af ordningen. Ydermere kan IFCR tilbyde at udarbejde en fortegnelse efter databeskyttelsesforordningen. Vi screener alle indberetninger og sørger for opfølgning af disse.  Vi vægter fortrolighed og sikkerhed højt for de personer, som indberetter alvorlige forhold på arbejdspladsen, og derved benytter sig af ordningen.

Hør mere

Etablering af rammen for vort samarbejde

  • Etablering af whistleblowerportal
    Udarbejdelse af whistleblowerpolitik inkl. procedure for ordningen og fortegnelse. Kontaktpunkt for whistleblower. Vi bekræfter modtagelsen af indberetninger overfor whistleblower. Kontaktpersoner ved underretning.
  • Revurdering af scope
    Efter 3 måneders drift revurderes scope med henblik på opfyldelse af ønsker til whistleblowerordningen. Vores fokus er hvordan en outsourcet løsning kan bidage med størst mulig værdiforøgelse for jer.
  • Nyhedsbrev
    Nyhedsbrev nyt om whistleblowerlovens praksis.
  • Uddannelse af medarbejdere
    Uddannelse af medarbejdere én gang årligt.
  • Afrapportering
    Rapportering til ledelsen én gang årligt ved levering af oversigt af indberetninger til whistleblowerordningen.
Udarbejdelse af whistleblowerpolitik inkl. procedure for ordningen og fortegnelse. Kontaktpunkt for whistleblower. Vi bekræfter modtagelsen af indberetninger overfor whistleblower. Kontaktpersoner ved underretning.

Din værdi ved IFCRs whistleblowerordning

IFCRs whistleblowerordning sætter jer i stand til både hurtigt og diskret at få rettet op på uønskede forhold samt at forhindre potentielle økonomiske tab.

I skal ikke bekymre jer om flere komplicerede regler, der kræver uddannelse af medarbejdere, et administrativt setup og unødig brug af interne ressourcer, ligesom I sikrer, at alle indberetninger bliver håndteret juridisk korrekt, rapporteret hurtigt og effektivt tilbage til jer.

Hør mere

Kasia Torian, Advokat og Senior Legal Manager i IFCR, har stor erfaring med etablering af whistleblowerordninger og har gennem flere år varetaget og administreret indberetninger.

Kasia kommer med en solid baggrund indenfor persondataret, forvaltnings- og offentligret  samt ansættelses- og arbejdsret og har 17 års erfaring med juridisk rådgivning af internationale, danske virksomheder og offentlige myndigheder.

Kontakt Kasia Torian hvis du vil etablere en whistleblowerordning på kto@ifcr.dk eller på tlf.nr.: 51 62 85 26 eller udfyld nedenstående formular.

Hør mere

Få en Whistleblowerordning – Udfyld formularen og bliv kontaktet.

    Vi anvender dine indtastede oplysninger til at indlede kontakt til dig. Læs mere om hvordan vi bruger og beskytter dine oplysninger i vores privatlivspolitik.